Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Meniu
Your Cart

Kala Chana ,,Năut maro indian'' 1 kg

Kala Chana ,,Năut maro indian'' 1 kg
Kala Chana ,,Năut maro indian'' 1 kg
15,00 lei
Fără TVA: 13,76 lei
  • Stock: In stoc
  • Greutate: 1.00kg

Cunoscut sub numele de „Kala chana“ (hindi) în India, năutul maro face parte din dieta vegetariana din India. Acestea sunt leguminoase care fac parte din familia Fabaceae. Plantele sunt scurte în înălțime și se găsesc mai ales în regiunile tropicale și subtropicale. Semințele sunt surse excelente de proteine. Există, în general, două soiuri de năut, „Desi“ și „Kabuli“. Soiul „Desi“ cuprinde semințe mici întunecate având un înveliș exterior dur în timp ce varietatea „Kabuli“ sunt relativ mari, boabe de culoare deschisă, cu un strat neted.

 

Năutul maro, cunoscut sub numele de gram Bengal, fasole garbanzo sau „Chana Kala“ aparțin soiul „dif“ și au un conținut de fibre mult mai mare și indice glicemic mai mic. Fiind extrem de versatil, este utilizat pe scară largă într-o varietate de preparate indiene, cum ar fi falafels, hummus și curry precum și salate, supe și tocane sau chiar ca o gustare rapidă din Orientul Mijlociu, este extrem de benefic pentru sănătate.

 

Fiind sarac in grasimi, bogat in fibre dietetice si bogat in vitamine si minerale, năutul maro poate fi într-adevăr un plus de sanatate in dieta ta. Două până la trei linguri de aceste legume sunt echivalente cu cinci porții de fructe și legume din ratia zilnica recomandata.

 

Beneficiile pentru sănătate ale năut negre sunt după cum urmează.

 

1. Ajuta la pierdere în greutate. Includerea alimentelor bogate in fibre in dieta ta poate contribui în mare măsură la pierderea în greutate. Năutul negre este bogat si in fibre solubile și insolubile. Fibrele solubile facilitează excreția biliară, în timp ce fibre insolubile previn constipația și alte tulburări digestive. Mai mult decât atât, fibrele dau senzatia de satietate, te vei simți sătul mai mult timp, astfel vei manca mai putin. Apa potabilă fiartă cu năut ajută la reducerea apetitului. Leguminoasele, cum ar fi năutul maro, pot fi mai eficiente în pierdere în greutate decât taierea caloriilor ingerate.

2. Beneficii cardiovasculare. Kala Chana conține o combinație unică de antioxidanți, antociani, delphindin, cianidina și petunidina precum fitonutrienti și ALA care mențin sănătatea vaselor de sânge și previn stresului oxidativ, reducând astfel riscul de boli de inima. Năutul negru contine cantitati considerabile de acid folic si magneziu. Folatele scad nivelul de homocisteină minimizând astfel riscul îngustării arterelor prin formarea placii, cheaguri de sânge, infarct miocardic și accident vascular cerebral.

3. Reduce colesterolul. Fibra solubilă din năutul maro leagă acizii biliari și ii împiedică să fie absorbiti de către organism, reducând astfel nivelul de colesterol. Consumul zilnic de aproximativ trei sferturi de ceașcă de năut ajută la scăderea colesterolului LDL si trigliceridelor. Mai mult decât atât, fibra dietetică de năut maro este superioara celor din alte produse alimentare.

4. Stabilizează zaharul din sânge și indicele glicemic scăzut (GI). Fibra solubilă în năutul negru controlează absorbția și eliberarea de zahăr din sânge. Mai mult decât atât, Kala Chana are indice glicemic scăzut de 28-32, ceea ce înseamnă că hidratii de carbon sunt descompusi și digerati lent. Acest lucru ajută la pierderea în greutate prin controlul apetitului. Indicele glicemic scazut face ca nivelul de zahar din sange sa creasca moderat, ceea ce duce la niveluri mai mici de zahar in sange. Consumul a unei junatati de cana de naut maro pe zi este eficient în controlul de zahăr din sânge, si asta se vede în doar o săptămână.

5. Prevenirea diabetului. După cum s-a menționat deja, carbohidratii din leguminoase, cum ar fi năutul maro sunt digerati lent, reducând astfel nivelul de zahăr din sânge. Acest lucru contribuie la rezistența la insulină, reducând astfel riscul de a face diabet de tip II

6. Sursa mare de fier. Fiind o sursă bogată de fier, nautul maro poate preveni anemia si creste nivelul de energie. Acest lucru este deosebit de benefic pentru femeile gravide sau care alăptează, precum și pentru copiii în creștere. Fierul joacă un rol important în formarea hemoglobinei prin transportul oxigenului de la plamani la toate celulele corpului si este o componenta importanta a sistemelor enzimatice pentru producerea de energie și a reglarii metabolismului.

7. Sursa buna de proteine ​​pentru vegetarieni. Kala Chana este o sursa alternativa de proteine ​​pentru vegetarieni, deoarece aceste legume în combinație cu cereale integrale sau proteină din grâu integral, furnizează cantități semnificative de proteine, care sunt comparabile cu cele din carne și produse lactate precum și sunt si lipsite de calorii si grăsimi saturate.

8. Benefice pentru femei. Fitonutrienti numit saponine acționează ca antioxidanți pentru a reduce riscul de cancer de san, previn osteoporoza si minimizeaza bufeurile la femeile in post-menopauza. Consumul de năut prăjit amestecat cu zahăr brun și ghee ajută la vindecarea leucoreei.

9. Tratamentul de tulburări digestive. Kala Chana este bogat in fibre dietetice, doua din trei sunt fibre insolubile, esențiale pentru menținerea stării de sănătate a tractului digestiv. Fibra reduce riscul diverticulită dureroasa și constipație. In caz de diaree, se pun la inmuiat doi puni de Kala Chana în 500 ml de apă peste noapte și se bea apa strecurata în dimineața următoare. Pentru constipație se înmoaie năutul în apă peste noapte și se mănânca în dimineața urmatoare boabele de naut cu pudră de ghimbir și semințe de chimen. Apa se bea separat.

Previne cancerul. Fibra solubilă conținută în năutul maro ajunge la colon,este descompus de bacterii în acizi grași cu lanț scurt care sunt absorbiti de celulele din colon si utilizati pentru a produce energie. Acest lucru permite celulelor din colon sa ramana sanatoase si reduce riscul de cancer, in special a cancerului de colon.

11. Alte beneficii. In cazul de pietre în rinichi sau vezică urinară, puteți inmuia o mână de năut în apă peste noapte, mănâncati năutul cu miere în dimineața următoare. Pacientii cu icter pot mânca o mână de năut maro înmuiat în apă, împreună cu zahar din trestie de zahar și să bea aceeași apă pentru a ameliora starea. Această apă este, de asemenea, eficient în prevenirea stării de vomă frecvente.

 

Beneficiile nautului maro pentru piele. Kala Chana este bogat in folati, fibre dietetice, proteine, carbohidrați, cupru, fier și fosfor și lipsite de sodiu și colesterol.

Beneficiile par. Noi toți avem un par sanatos si lucios. Din păcate, stilul nostru de viață nesănătos precum și expunerea la poluarea mediului și substanțe chimice nocive lasa parul deteriorat Fiind un aliment sănătos, năutul negru poate fi benefic pentru par. Kala Chana contine vitamina B6 si zinc. Aceste minerale joacă un rol important în construirea de proteine ​​în păr, astfel, consolideaza foliculii de păr și ajuta la creșterii părului. Combinația de vitamina A și zinc din nautul maro sunt vitale pentru sănătatea părului și deficitul oricaruia dintre acestea în dieta poate provoca matreata si pierderea parului. Năutul maro este bogat in proteine ​​și mangan. Manganul previne depigmentarea parului.

 

Ingrediente: năut maro indian

Declarație nutrițională, valori medii pentru 100g produs:

Energie: 683kj - 163kcal; Grăsimi totale: 3,68 g din care Saturate: 0,419 g, Polinesaturate: 1,381 g, Mononesaturate: 1,208 g, Carbohidrați: 26,789 g din care Zaharuri: 4,56 g; Colesterol: 0mg; Fibre: 8 g; Proteine: 7.86 g; Sare: 218 mg, Potasiu: 445mg

Țara de origine: India

Spune-ţi opinia

Notă: Codul HTML este citit ca şi text!
Rău Bun
Captcha